Alla inlägg under mars 2011

Av Linda - 30 mars 2011 14:55

Va är detta för dag egentligen??? Inget går som de ska. Vill inte veta hur denna dag ska sluta. De är ju några timmar kvar innan man kan gå å lägga sig, hmm. Jaja bara att bita ihop och fortsätta.

Dagen började relativt bra, ända till jag skulle ta min kopp kaffe och dricka. Va händer? Ja jag sätter koppen under underläppen och häller ut allt på mina jeans, faaan rent ut sagt. Jaja de va ju bara att byta byxor, sätter mig ner igen och ska fortsätta dricka och va händer? Jo samma sak IGEN va faaan. Och innan allt detta hände hade jag tagit igång en maskin tvätt. Ååå suck. Jaja de är ju inte hela världen, men kan tillägga att kaffet va varmt men jag brände mig inte och jag hade INTE Siri i knät, brukar försöka undvika ha henne i  knäet när jag dricker eller äter. Och tur är väl de. Börjar sedan dammsuga medans hon har sin lilla tupplur, dammsuger alla rum som vanligt. Och tar sist sovrummet, och va händer, jo då börjar dammsugaren låta konstigt. Och slutar funka. Då drog jag en ramsa som löd så här: F************************************************
********!!! Som tur är har jag hämtat min dammsugare jag hade förut i min gamla lghnt. Räddaren i nöden Dagen fortsätter iaf. Vi går ut på promenad ner till stranden som vi brukar göra så Joker kan få springa av sig, men just då den tidpunkten kommer de självklart 38756328756 andra personer som ska ut å gå me sina hundar. Nej okej jag överdrev väl lite där. De va en person med 2 STORA hundar. Skiiit tänkte jag. Jaja vi tar en annan väg och fortsätter framåt, och ser en annan väg vi kan gå. Perfekt tänkte jag så vi traskar på. Men när vägen tar slut kommer vi inte ut, men åååå tänkte jag. Ehh de finns ju ett litet mellanrum där kan vi gå igenom tränger mig förbi där efter mycket om och men så kommer vi emellan. Med råge på allt så är jag genom varm, solen i ögonen och Joker jagar fåglar. (Ibland ser de nog rätt kul ut när vi är ute och går =) Jaja går hemåt efter ca 45 min hämtar posten i vanlig ordning ska gå in på infarten och tänker att jag kan ta me mig sopkärlet in. Eller va de nu heter. Hmm ser ju snyggt ut Joker i en hand, vagnen i en plus sopkärlet. Jaja vi kom in på gården iaf. Går in och sätter mig för att kolla posten. Har då fått ett brev från Telia om mitt gamla bredband, att jag ska betala de för perioden Feb-Maj 2011 =/ Whaaaat??? Nej skickar iväg ett mail till Telia och ifrågasätter detta. Går in på min mail för ibland går de fort. Ser då att jag fått mail från min bror. Blir jätte glad får ju aldrig mail från han. Öppnar de och de är en länk som de står www.lasparmerasfest.se GÅ INTE IN PÅ DENNA. Som jag gjorde de va VIRUS och inte vilket som helst utan Trojanska häst jävlar rent ut sagt. Faaan än en gång idag. Ringer han så han kommer hit och fixar detta, fast han hade ju självklart INTE skickat detta till mig. De va ju som sagt VIRUS. Jaja de är bara att bita ihop och fixa denna data någon dag. Vi drack lite kaffe samtidigt. Han åker och jag ska ställa in mjölken i kylen och känner att de luktar konstigt. Men kan inte hitta va de är. Till slut upptäcker jag att soyan har läckt ut. Neeej de är inte sant. Bara att börja skura hela kylen.


Och nu sitter jag här. Och dagen är inte slut.

Jaja trots allt detta så är jag på ett strålande humör måste va för att jag har min lilla solstråle Siri :)

Nu ska vi gå å se Judys domstol, älskar de. Om inte tv:n sprängs i luften haha.


Underbara daaag!! Hahaha..

Av Linda - 29 mars 2011 15:06

Jag skrev lite fel i förra inlägget de ska stå : Den som FÖRLORAR får bjuda VINNAREN =D Haha ordning och reda ska de va. Så är de när man har mycket i tankarna ;P

Av Linda - 29 mars 2011 14:34

Dagen började me sol men nu är det regn, vi som skulle ut på promenad. Visst kan jag de iaf men inte lika kul. Och graderna sjunker, nee de får helt enkelt bli en inne dag. Snorpan är väldigt trött nu me, fick ju sin 3 månaders spruta igår. Gick kanon blev lite ledsen när den andra togs men de gick över lika fort igen. Men ingen feber alls har hon haft. Men trött är hon. Men när hon är vaken så är hon glad och pratar på som vanligt. Men detta är helt normalt sa BVC.


Så idag har jag gjort en prickig rulltårta med jordgubbssylt, grädde och FÄRSKA jordgubbar :) Mumms... De är fika brödet ikväll :) Men den blev lite kladdig för min lilla älskling vara med mitt i allt :) Så de blev som de blev, men prickig blev den iaf :) Blåa, gröna och röda prickar, så tjusigt så =)


Älskar att baka och testa på nya bakverk, vilket inte lilla Henke uppskattar så överdrivet mycket. Han vill bara att jag ska göra vitchokladmousse med jordgubbssås eller kladdkaka men jag är inte så överförtjust i de. Iaf inte i vitchokladmousse :P Men känner på mig att de är dags att lugna hans nerver någon dag me att göra de, eftersom de inte blev de idag heller. Utan en prickig rulltårta :)


För någon dag sen eller vecka kommer inte ihåg gjorde jag en färgglad sockerkaka lite rolig, kul att baka me färg =)

Men min favorit är nog Pavlova med massa grädde jordgubbar/hallon/blåbär, mmmm så gott..

Det är Australien/Nya Zeelands national rätt. Fast jag skulle säga nationaldessert men men nu är de så =) De är alltså en kladdkaka och maräng i ett med smak av choklad. Och sen de andra över det =)

Ska se om jag kan få tag på bilder på nätet som jag kan "låna" och lägga upp här så ni kan få se hur allt detta ser ut =) Lite roligare att se hur de ser ut än att föreställa sig OM hur de kan se ut =)


Men nu har jag hittat ett nytt recept men de avslöjar jag inte. Och de värsta är att de är för många personer så jag har ingen aning om när jag ska göra de. Ehh annars får jag väl frysa in de :) Eftersom de ska va i frysen innan så,hmm nee nu ska jag inte skriva mer om de då kommer jag bara avslöja va de är haha.


För övrigt är jag skiiit glaaad, kommer i min gamla byxor igen. Lätt som en plätt trodde då aldrig den dagen skulle komma. Iaf inte sååå fort. Men ingen är lyckligare än jag :D Jag funderar faktiskt på att skaffa mig ett par inlines ja tro de eller ej. Och så får Henke skaffa sig ett par me, så ska vi ha tävling :D Jag kommer vinna lätt. Tävlingen ska alltså då gå ut på att åka fortast och bäst :D Och sen måste jag komma på en start plats och ett mål. De får nog bli här hemifrån till Åminne restaurangen :D Den som vinner får bjuda den andra, låter väl bra? :D


Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe, min älskling somnade om igen, prinsessan   

 

Färgglada sockerkakan :)

 

  

 

Prickiga rulltårtan :)

  

 

Choklad Pavlovan :) 

 

Av Linda - 25 mars 2011 11:41

Min lilla älskling är på ett strålande humör idag, och det gör att jag blir på ett kanon bra humör också :D Just nu ligger hon vid sitt babygym och speglar sig och pratar som bara den. Underbart! Idag bada hon också ett riktigt lång bad, hon älskar at ligga där i och sprattla som bara den, nästan så det är mer vatten utanför än i badbaljan :) Hon gör så många framsteg på små stunder, just nu tränar hon som bara den att rulla från rygg till mage. Och när hon inte klarar de så drar hon en vals :) Kan ju undra va hon egentligen säger haha.


Igår va vi och träffa alla mammor och barn igen, riktigt skoj. Siri och Kian höll varndra i handen, så söta så =) Men på Måndag får vi hoppa över det, tyvärr. Älsklingen ska få sin 3 månaders spruta, ser INTE fram emot de. Usch å fy, men hon är ju mammas tjej så det fixar hon galant :D


Ikväll ska Snorpan vara vid farmor & farfar, jag och Henke ska iväg och äta 2 rätters. Förtsa gången vi har barnvakt. Men det kommer gå kanon. Vi har inte fått ätit ihop någon gång sen hon kom. Så ikväll slår vi till =)



Snart är de Påsk :D Ååå så jag längtar, vet redan va jag ska baka då =) Men de förblir hemligt fram tills dess =)


Nej nu ska jag pussa på min underbar dotter!




 

Av Linda - 21 mars 2011 12:52

Idag har vi varit och träffat andra mammor och barn, lite nytt folk. Vi fika och prata och Siri hade så mycket att se på =) Va riktigt trevligt, så de lär vi åka på fler gånger :)


STORT GRATTIS till min kära bror som idag fick körkort, såååå stolt över han. Kan inte fatta att han redan får lov att ta de =/ Jag har haft körkort i 5 år redan, och jag trodde aldrig jag skulle få de. =) Så i morgon hoppas jag han kommer hit och fikar med oss :)


I helgen har de varit födelsedagar, Anna, Julia och Linn har fyllt år och så firade vi även Siris farmor Agneta också =) Eftersom hon fyllde år förra helgen men firade sig nu med Linn. Så vi har ätit massa god mat, tårta och kakor :)

Idag är solen även framme, härligt.

Så vi ska ut på en promenad i eftermiddag :)


Nej ny vecka nya tag, tvätta och städa ja allt som hör en vardag till :)





   


Min underbara älskling!




Av Linda - 16 mars 2011 13:35

Ååå va de är skönt när snön försvinner, är sååå trött på de. Behöver sol och värme nu, och sakta men säkert kommer de. Härligt!

Vi ska snart ut och gå. Blir nog en sväng ner på stranden, nu kan man äntligen komma ner dit med vagnen :) Såg att snödropparna kommit upp i rabatten =)

Min lilla älskling har sovit från halv elva och sover ännu, hon tog nog både för och eftermiddags vilan på en gång :)

Ikväll är de Sveriges mästerkock på tv får jag inte missa, jag bara älskar de programmet.

Fredag blir det nog stan med mamma, ska handla en jacka till Snorpas :) och pyjamas. Sen blir de säkert mer =)

Hon växer så de knakar :) Underbart att se.



Av Linda - 10 mars 2011 10:33

Det stämmer verkligen. Att en oskyldig person ska få lämna livet här nere som inte gjort något ont. Är inte rättvist. Så ung och har hela livet framför sig. Jag kände honom inte men vet vem det är. Och de räcker, de svider och gör ont iaf.

Att de kan gå så fort är helt ofattbart.

Vila i frid

-------------------------------------------------------------------------------------------------


I morgon ska vi in till Visby, jag och Snorpan :) Hälsa på BÄSTA Emmy, vilket är väldigt läääängesen. Ska ner på stan en snabbis me. Fixa lite presenter =)

Och sen kommer Johanna och Sandra och fikar med oss, trevligt trevligt!


Nästa vecka ska vi in till staden och träffa Pernilla och hennes lilla Tindra :)



Igår va vi ute och gick 2 ggr, först själva sen med pappa Henke :) Vi hämtade björkris :D Haha. Henke knipsade av och jag bestämde Björk :D Ett rikitgt team work. Och Joker fick en makeover av mig igår också. Klo klippning och dusch allt gick super duper bra :) Och sen fick han ostkråkar =) Lite väl många kanske, men eftersom han va så duktig så va han värd de :D Han rör inte en fena när jag varken klipper klorna eller duschar han. ( Kan även bero på att han inte har några fenor :) Ååå så rolig jag kan va :) Tvättade alla hans filtar och sängar, vilket gjorde att det ser ut som tvättmaskinen har fått päls :P Men fick bort allt hår iaf :)


Nej nu vaknar min prinsessa ska ge henne mat och pussa på henne :D



Av Linda - 4 mars 2011 17:11

Ojojoj va tiden går fort. Har inte varit här inne och skrivit på hur länge som helst =/ Har haft massa annat att göra sen har jag inte haft något att skriva om. Har inte det nu heller egentligen. Men men..


Ikväll är jag och Snorpan hemma vid mamma och gänget :) Vi ska äta räksmörgås. Pappa Henke är med bror sin och, äter mat, trevligt :)

Jag har även gjort en pavlova idag som vi ska äta ikväll, smaka en liten bit förut som ramla åååå så gott de va =) serveras med massa grädde och hallon sen :)

Självklart är det färska fina röda hallon som jag plocka i trädgården innan vi åkte ;D Eller?


Glädjande fråga men ändå kluven. Jaa, dom ringde alltså från resursen igår och fråga om jag ville ha jobb inom vården i sommar. Glaad som bara den blev jag. MEN var vill jag jobba i Slite eller Visby? De va frågan hon ställde mig :O Shiit hur ofta får man välja jobb?! =/ Mitt svar va oj va svårt. Jag trivs ju som f***n att arbetat med dementa. Vilket då blir Visby isf. MEN sen är det ju inte så överdrivet skoj att pendla varenda dag. Då är de ju fördel med Slite. Men som sagt så trivs jag så otroligt bra med att arbeta med dementa. Så vi får väl se hur allt slutar. Dom skulle kontakta mig från Visby och så får vi se va de säger =D

Sååå glaaad blev jag =D

Men hur ska jag klara av att lämna min lilla skatt varje dag =/ Jaja någongång ska man väl börja jobba igen, men Henke kommer fixa att vara hemma alladeles utmärkt =D


Helgen annars ser ut som så att i morrn ska vi till Rute och äta kroppkakor på dagen, på kvällen blir de bygdegårdsfest. Ska äta där också men vad vet vi ännu inte. Söndag inget planerat. Jaa så denna helg kommer alltså bara rusa förbi den me. Precis som alla andra helger.


Nej nu orkar jag inte skriva mer.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards